Pages

ماتقربش من حاجاتي لاتروح ورا الشمس وحلسوعك

ماتقربش من حاجاتي لاتروح ورا الشمس وحلسوعك

Thursday, November 11, 2010

خيبتي المهاجرة



يا خيبتي نخي وطبطبي على حظي وقولي انك مهاجرة

ياما قعدتي على قلب فرحي وعششتي عشك وبقيتي قادرة

وموتي فيا روح النجاح وبتكتمي صوت الفلاح

وان يوم وصادف ولمحت ضي جي من بعيد

بيكون سراب و ولو حتى صادف بيكون مصادفة او حالة نادرة

..

ياخبتي حالف لاطلع عينك وفي اقرب حيطة ادفشك

لو انتي جارتي وباقية عالعشرة حزهأك واطفشك

ولو كتي محتلة حظي ؟؟ بالمحكمة راخد حقي واكرشك

لو انتي اصلا طيبة

وعن سوء حياتي منتيش مسئولة

يا اما اكون انا اللي نحس

ياما حياتي هي اللي حولة

لما تعوز تخش الجنة

نظرها يغشى و تخش النار وتعيش موحولة

لو كانت دي هي النظرية؟؟

من بكرة حصاحب دراكولا

عشان انا ياما زمان صاحبت ناس لابسين ملايكة

اتاريهم طلعو شياطين بيصحو فيك صفات مقتولة

يعني اكون كافي خيري شري

ولما اعرفهم اخد في الشر الجايزة الاولى

ولما اجي ابعد عنهم الاقي فنلة خيري مبلولة

..

نرجع تاني

..

ياخبتي انتي بقا ايه حكايتك ؟؟؟

خدتي عليا ومصحباني

ابعدي عني احسن حاكلك

وحوريكي الوش التاني

بقولك ايه .. ياتغوري من وشي ..

ياحسيبك و حغير عنواني ..

والله ده شئ لا يحتمل

ده تهريج

اروح اجيبلك عقد عمل

في الخليج ؟؟

اهو ... مش حارمك من حاجة

حتلاقي هناك الف كفيل

ولو خلصتي على نجحاتهم وحسيتي انك محتاجة

اطلعي اجري عالتوكيل

انما انا بالنسبالك منجم نضب منه النجاح

شجرة موز بالعافية بتطلع تفاح

سيبيني يجي 10 سنين حتيجي تلاقيني اخر فل

وبحن لايام الذل

وانا عن نفسي من دلوقتي حفضل مستني اي اشارة

قوليلي حسافر حطلع اجري واجبلك تذكرة الطيارة

من برايا زعلان اوي وبقول يا خسارة

لكن انا من جوايا بدعي في الهوا تنفجر الطيارة

وابدأ اعمل عهد سلام مع حياة مسالمة وحلوة

الاقي فيها الشجرة بتطرح

و الاقي اهلي بيا بتفرح

وبليتي بتلعب وبتشطح

و لحظي تغمز السنارة

....

محمد عبد المنعم عطية

Ms3a_miso

3 comments:

غادة said...

غير عنوانك :)

Mohammed Salaheldeen said...

فهمت كومينتك حاجة تانية
:D
ان انا اغير عنوان خيبتي المهاجرة
:D
غبي معلهش
اذكى اخواتي

...
تفتكري حتى لو غيرت عنواني حتسبني في حالي ؟؟؟ معتقدش
اللي قال الفشل اول طرق النجاح ده كان واحد بينافق نفسه او بيواسها وبيشجع نفسه
لكن الطبيعي ان اللي ينجح ينجح
واللي مينجحش مينجحش
لان مش من الطبيعي ان بير جاز يطلع كلونيا

غادة said...

ماهو يمكن البير حاله يتغير أو الجاز يبقى له قيمة ، دعنا نحلم و نأمل

ايه رأيك في مدونتي؟؟

ياما في الجراب يا حاوي


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com