Pages

ماتقربش من حاجاتي لاتروح ورا الشمس وحلسوعك

ماتقربش من حاجاتي لاتروح ورا الشمس وحلسوعك

Friday, November 23, 2012

اجيب فلاشة ليه مدام حتبوظ

اليوم .. 23/11/2012 ... شعور بيأس لا ادري ما سببه 
ربما لأني اجد ان معظم ما حلمت به اصبح بعيدا .. فأصبحت مثل أناس لطالما تهكمت على طريقة حياتهم
اغار من حظ من هم اعلى 
واشعر بفخر شديد عندما انظر لمن هم دوني ... وسرعان ما اتذكر ان فخري هذا يمكن ان يكون لي سبب انتكاسة 
احلامي راحت ادراج الرياح .. شاب في الثانية والعشرين لا يعرف كيف يبدأ .. ولا متى سينتهي ..تائه 
وجدت عمل .. واصبحت ثور في ساقية .. من الشغل للبيت ومن البيت للشغل .. للاسف 
حلمت ان يكون لي كتب ... ولكني للاسف .. لم اسعى الى ذلك .. مع كثرة كتاباتي .. ليس كسل مني .. وليس لأنه لا يوجد وقت لدي 
بل الوقت متوفر ولكن .. التوفيق غير متوفر .. فلم يأتي الميعاد .. وندمي منذ الان ان لا يأتي
فهذا التردد يجعلني مابين خطوات موجبة وسالبة ... فمحصلتي دائما صفر
اعمل كتاب ليه .. ماهو ممكن يفشل.. هو مين اللي حيشتريه  
اكلم واحدة ليه ماهي ممكن ماتعجبش بيا وتكسفني
اسافر ليه مانا جايز يحصلي مشاكل هناك ومعرفش اخد حقي ومحدش يقدرّني و اتهان
اجيب عربية ليه مانا اكيد حخبط حد 
اجيب فلاشة ليه مدام حتبوظ
ولحد وقت قريب ... أصلي ليه .. مانا كده كده في النار 
اعيش ليه مدام حموت 
فعلا على رأي هشام صحبي .. اللي مش بسأل عليه ومش بسأل على ايه حد من صحابي 
اصلي اسأل عليهم ليه .. مانا مابسألش على حد اصلا 
شئ سيئ اني بفكر كتير اوي اعيش لوحدي 
حتى منغير ابويا وامي 
انا فعلا كتير جدا جدا بقعد طول اليوم لوحدي 
قدامي المخروب ده وبكلم ناس مش بتقرالي على البلوج بتاعي 
بتنشأ على احساس بطاقة بتجيلي لما حد بيقوللي على حاجة عاملها ..الله دي حلوة اوي 
احساس مايتوصفش 
ولو حد قال على الحاجة دي وحشة 
ببطلها 
بطلت موسيقى عشان مكانش حد بيسمعها 
لان لو حد حيسمعها .. مش حيفهمها .. مش عشان انا عبقري مثلا .. لأ عشان شعبنا مش بيفهم الا الاغاني والموسيقى المشخلعة 
بيتعامل بأسامي.. اشطة ده اللي عاملها ماهو مشهور .. ويفضل يسمعهاله .. 
انا ضيعت سنين من حياتي في كتابة اغاني لو جمعت الورق اللي كتبته و وقفت عليه حوصل للدور اللي فوقي
رسومات كتير رسمتها وانا صغير 
الحان كتير عملتها ..بيقابلها الناس بوجه عبوس وبيقولو لنفسهم ايه القرف ده 
وببقى حتجنن ... ها بقا .. يالا بقا .. تسقيفة اومال .. تشجيعة اومال 
بوزع وانا عمر ما كان حلمي اني اكون عازف كويس اصلا .. لاني عمري ما سعيت لكده ابدا 
حسيت ان التوزيع ممكن لو اشتغلت عليه اكتر ممكن يطلع حاجة .... 
الموسيقى حرام .... صوت جي من ناس اصلا مش بتصلي .. الموسيقى حرام 
طب خلاص الموسيقى حرام .. بلاش موسيقى 
اعمل ايه !!!
ارسم ؟؟؟ ماهو بردو حرام .. انحت ... ماهو بردو 
طب اعمل ايه ؟؟ 
ثورة وسياسة ... انتا ليبرالي علماني كافر 
ها بقا وبعدين .. مانا ضدكو يبقا انا معاهم مهما كانو هما ايه 
وارجع في الاخر اكتئب ويقولولي انتا مكتئب .. ماهو انا مكتئب لاني دايما بحاول ارضيكو 
وعشان عارف اني عمري ما حرضيكو .. دايما بقف
ده حتى انا كنت بخاف من مدرسيني في المدرسة ..بخاف اتضرب ..بخاف ارفع ايدي عشان اجاوب 
ببص لنفسي نظرة دونية عن الناس ان هما دايما هما اللي فاهمين وانا لو دخلت في موضوع حبوظه 
احا على ده تفكير 
احا على دي ناس بيظيطو مع الظيطة وبنخلهم ويركبو 
احا على دي دنيا كان ممكن تمشي وانا مش فيها انا مين يعني عشان اكون فيها .. خلاص يعني انا ترس مهم اوي ماتمشيش الا بيا 
احا على اخوان بيأيدو وخلاص 
واحا على معارضين بيستعرضو قدام الكاميرات 
وكله غلط
انا مستنى كارثة تاخدني وتاخد البلد بنت الوسخة دي 
مش دي سنة 2012 اللي قالو حتحصل فيها الكارثة بقا ... هي فييييييييييييييييييييييييييييييين

No comments:

ايه رأيك في مدونتي؟؟

ياما في الجراب يا حاوي


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com