Pages

ماتقربش من حاجاتي لاتروح ورا الشمس وحلسوعك

ماتقربش من حاجاتي لاتروح ورا الشمس وحلسوعك

Friday, September 10, 2010

عايز اتجوز

اشمعنى هند صبري نطقت برغبة غادة عبد العال
انا كمان كا ولد بقول انا عايز اتجوز ..
كفاية كده بقا .. وبنشر على حبل غسيلي افكاري بالمفتشر
انا عايز اتجوز ..
البنات بالنسبالي احلام ...
ومش اي حاجة الواحد يعجب بيها .. المفروض
ماهو صح جواز الصالونات ده ماينفعش
لاني كان ممكن يبقا كل همي اني اتنقل مابين الصالونات وفي الاخر .. الموضوع فشنك
ابقا استفدت ايه ؟؟
لازم الجواز يكون فيه شئ من الرومانسية .. على الرغم ان انا مش رومانسي
واحساس من الخوف
خوف من الحياة .. المشاكل
المسئولية .. العروسة كمان نفسها
خوف من يوم الصدمة ..
اللي المفروض فيه يتحدد مصير الامة .. يا العزة .. يا تبقا عزة
المفروض
كا ولد من اولاد الايام دي .. يعني معنديش خبرة بمعاكسة بنات .. للاسف
لان دي حاجة كويسة على فكرة .. ده اللي بيعاكس بنات ده يا جرأته يا سعده يا هناه
حاجة من الاخر يعني ..
ولا يا ولا
انا مقضيها حليني شوية .. يعني تمشي زي ما تمشي .. في بنات اشطة مافيش بردو راضي
بس يجيلك احساس كده .. الله ؟؟؟ طب هو انا حفضل كده؟؟؟
مش حجرب احساس الكلام عالنت والتليفون لحد الصبح
والست بتاعت المحمول تقوللي لقد نفذ رصيدكم .. اللي عمري ما سمعتها الحمد لله
من كتر المكالمات معاها .. هذه المجهولة بنت المجهولة
سعات بندم اني مش في المجمع
يعني مافيش بنات وكده .. على اساس ان المجمع البنات فيه اسهل مالسندوتشات
جايز اه مش متخيل اليوم ده اشاسا ...
اني ابقا مشي في الشارع وساحب في ايدي واحدة
مسئولة مني .. اكون خايف من نظرات الناس ليها
واكون غبي اوي وانا ماشي معاها .. اللي بصلها بعنيه افقعهاله .. يع شكلي غبي جدا
غبي برخصة يعني ...بس اهو مش مهم شكلي انا المهم ال.. ؟؟!!! مش عارف
جايز اكون انا دلوقتي اناني حبتين .. مش بني غير نفسي وبس ..
بس هي كمان للاسف لازم تبنيني معاها لما تكون معايا ..
مش انانية بس مش مستعد اتنازل عن حلم .. خالص .. حتى لو ابوها رفضني عشان السبب ده ..
المزيكا بالنسبالي مش حرام اطلاقا ..
اطلاقا .. اطلاقا
وانا بعملها وعارف .. الناس بتبص للمزيكا من منظور هلس ومسخرة وعقد وكلاكيع
هي مش كده .. انا مبنكرش ان في حاجات كده وبلاوي موجودة .. بس ايه اللي يضمنلك انك في شغلانتك مافيش واحد حرامي؟؟؟
ما هي هي
والموسيقا مش حرام خااااالص
معندهمش فكرة ازاي الوحد بيتعب عشان يصمم صوت .. عشان يطلع حاجة ترضي 5 انفار على الاقل .. حاجة صعبة جدا
زي ما ربنا خالق مهندسين للهندسة انا مش معترف اني واحد منهم .. خالق بردو ناس للمزيكا ..
ودول زي دول مافرقوش عني حاجة .. خالص
وانا عارف مش عارف فلان قال ايه وانا مستعد اجيبلك كتب .. الكلام ده سمعته 100000 مرة .. وطظ في كل الكلام ده كله
كل دول ناس مش بتفهم .. وانا مش مستعد ابني افكاري على اراء واحد تاني .. وانا فين بقا مش المفروض لما اجرب حاجة غلط .. اندم واعيط واقول لا انا عملت حاجة غلط .. مفتكرش اني بعد ماعزف اغنية لسيد درويش او للاخوان رحباني او بيتهوفن اني بعيط ندما بالعكس ده انا ممكن اعيط تأثرا في ابداع شخص .. اتأثر اكتر واقول تسلم الدماغ اللي استقبلت الوحي الالهي
مش مستعد ابدا اسيب واحدة عشان ابوها يقوللي الموسيقا حرام ابعد عنها
يقوللي انتا ماشي في سكة ضلال وابعد عنها
انا مش ماشي في سكة ضلال .. بس حبعد عنها
لاني مش حقدر اقنعه .. لان رفض انه يفكر اصلا
جايز بطلع من موضوع لموضوع ... بس هو هو نفس الموضوع .. انا خايف اواجه اليوم ده ساعتها حعمل ايه ..
اختار حبيبتي ولا حبيبتي
يا اما اتجنن يا اما اتجنن
...
يا اما اعتزل الحياة الزوجية من اصله
...
لاني مش حلاقي حد جنبي .. وانا مش واخد الموضوع لعب ..الموسيقا بالنسبالي علم وحياة .. ماتقلش في وجهة نظري اهمية عن اختراع الكهربا .. وزيها زي اللغة.. انا بتعلم لغة .. بس انا مش بتكلمها .. انا بعزفها .. بنسجها من روحي .. واحساسي وافكاري
جايز مبفكرش الا في نفسي .. بس لاني مش لاقي حد تاني افكر فيه
او افكر على شانه
وحتى لو لقيتها ماوعدهاش اني اكون ليها على طول ..
لازم حياتي كلها قدام الصومعة ..الكمبيوتر والاورج والجيتار والمايك .. واذا غيرت وضعيتي يبقا ماسك في ايدي قلم عشان اكتب شعر او اغنية .. واذا غيرت حالتي ححاول الحنها واغنيها زي ما المفروض تتغنى
حياة ممتها ..بتنحت فيها افكار .. مسجون وخطوط ايده في كل حيطة في زنزانته .. وفرحان اوي عشان هو اللي عمل كل ده ..
حتى لو كان الوحي مش منه لكن ربنا بيوريني قدرته في دماغي في عقلي
في احساسي في ابداعي في تفكيري ... الفن طاقة .. والمرأة طاقة
وفي كل منهما جمال .. الفن جمال مستديم .. والمرأة جمال فاني ..
ولكن جمال المرأة المستديم .. في اخلاصها ووفاءها
واذا قبح احساس المرأة قبح جمالها
..ولا يبقا الا جمال الفن
والله جميل يحب الجمال
ومبدع الجمال
اللهم هب لي جزء مني .. لا اجد فيه تعبا ..جمالها في داخلها ينضح على خارجها ..آية في تفكيرها ..
كانت الست الوالدة من كام يوم بتقوللي عالموضوع ده .. سمعتها قعدت اضحك
.. مش مستوعب ان انا عايزة تخطبلي
لاني في نظر نفسي لسة صغير .. عيل
وجايز لو بقا عندي 50 سنة افضل باصص لنفسي نفس البصة
مش احساس بالفراغ او تقليل لنفسي
احساس ان انا مش بيتغير فيا حاجة .. يعني لو مبصتش في المراية لمدة 20 سنة وبصيت بعدها ممكن معرفش نفسي
من كتر منا ممكن محسش اني كبير او مش مصدق
منتظرين مني اني افتح بيت واتجوز واخلف واشتغل ؟؟؟
انا ؟؟؟
انتو بتكلموني انا ؟؟؟
؟؟
كباية المية الساقعة بالنسبالي انجاز تاريخي ..
طلبت من ابويا وامي قبل كده كتير .. اني ابعد عنهم لفترة .. اعتمد على نفسي في بيتي .. امارس سياسة المفاجئة ..
بس خايفين عليا الا اتجنن ..
بس احساسي بالجوع هو اللي حيقومني عشان اعمل لنفسي حاجة ..لكن انا لاقي دلع .. قشطة ابو بلاش كتر منه
حد يلاقي دلع وميتدلعش .. بس انا عارف كويس اوي اني لو انا لوحدي حعمل كل ده .. جايز ممكن اهمل نفسي اوي
تلاقوني شكلي مبهدل شوية بس اشطة ..
بس عايش وعايش كويس كمان .. بس مش بفكر في نفسي .. فما بالكو لو احدة معايا
مش عارف مش متخيل ...
بحس بدربكة ي دماغي من كتر منا مش متخيل الموضوع
مش نفس احساس ان انا قاعد في تكييف في الاستوديو بتاعي وقدامي واحدة بصوت ممتاز بتفني
وبتشكر في شغلي الجامد اللي حيعملها نقلة في حياتها الفنية ..
وتديني المبلغ التمام ..عشان اشتري برامج اكتر واوزع اكتر ..
اف ..
ياترى شكلي عامل ازاي كمان 10 سنين ؟؟
حعيش ولا لا ؟؟
حكون حبيت ولا لا
طب متجوز ؟؟
طب خلفت ولا لسة شوية ؟؟
اشتغلت ؟؟
طب ايه ؟؟؟
ولا مافيش حاجة وعواطلي وزي خيبيتها ؟؟
انتا مين يا عم اسماعين ؟؟
..
انا دلوقتي .. عايز احب
وعايز اتجوز
10/09/2010
Ms3a_miso

No comments:

ايه رأيك في مدونتي؟؟

ياما في الجراب يا حاوي


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com